Fizinio aktyvumo gairės suaugusiems, sergantiems išsėtine skleroze

Norint iš treniruočių gauti kuo daugiau naudos, 18–64 metų suaugusieji, sergantys išsėtine skleroze, kurie turi lengvą ar vidutinio sunkumo negalią, turėtų:

    • 2 kartus per savaitę bent po 30 minučių skirti vidutinio sunkumo aerobikos pratimams,

BEI

    • 2 kartus per savaitę skirti jėgos treniravimo pratimams, pagrindinėms raumenų grupėms.

Šių gairių laikymasis taip pat gali sumažinti nuovargį, pagerinti judrumą ir su sveikata susijusią gyvenimo kokybę.

Kam skirtos šios gairės?

Šios gairės tinka suaugusiems (18-64 metų amžiaus), turintiems lengvą ar vidutinio sunkumo negalią, sukeltą recidyvuojančios-remituojančios ar progresuojančios išsėtinės sklerozės, formų.

Fizinio aktyvumo pradžia.

Galbūt norėsite pasikonsultuoti su reabilitologu, kad sužinotumėte, koks yra Jums tinkamas fizinio aktyvumo tipas bei kiekis.

Reabilitologas gali įtraukti gydytoją, fizioterapeutą ar kvalifikuotą kineziterapeutą.

Jei esate fiziškai neaktyvus, naudos gali atnešti fizinė veikla, kuri yra mažesnio nei nurodyta intensyvumo, dažnumo bei trukmės.

Intensyvumą, dažnumą bei fizinės veiklos trukmę didinkite palaipsniui, kol galėsite vadovautis tuo, kas nurodyta gairėse.

Rekomendacijos trumpai

patarimai

Šaltinis: Canadian Physical Activity Guidelines. Physical Activity Guidelines for Special Populations. Prieiga internete: http://www.csep.ca/en/guidelines/physical-activity-guidelines-for-special-populations